Morgonen startade med lätt molnigt väder. Redan igår pratade vi om en utflykt till emerald cave idag och eftersom det inte var ligga på stranden väder hyrde vi egen båt över till grottan.

En halv timme efter bestämd tid kom båten och vi steg ombord. Sofia och Memphis stannade på stranden och med oss i båten fick vi två andra svenskar som också ville över till grottan. En halv timmes färd och vi var framme. Flytvästar på alla och vi följde med en guide in genom den lilla lilla öppningen. Mörker, mörker och ylande koreanska eller japanska eller kanske kinesiska turister. Sedan plötsligt en ljusning.

Vilken syn! En öppning i ön. Säkert 40-50 meter höga kanter och som en krater i mitten med en liten sandstrand längs ena kanten. Grön växtlighet runt om och hela vägen upp.

Sedan tog vi oss nöjda tillbaka ut till båten och över till hotellet. Bilder får tyvärr vänta då vi tog med undervattenskameran och de inte går att få fram nu..

Efter lunchen väntade det vanliga, sol, bad, lek och Danne tog en massage.